neděle 25. září 2016

Dlouhá dívčí kočičí mikina (Long girl's sweat shirt with cats)

Zbytku teplákoviny s kočičkami, s ohledem na oblibu tohoto zvířátka v naší rodině, prostě nešlo odolat. Už dlouho dceři v šatníku chyběla delší mikina, ze které by nelezly šatičko-tuniky, které docela často nosí.

Když jsem pak měla látku v ruce, přišla mi moc "obrázková". 
Co s tím? Z tepláků, co jsem kdysi šila synovi, jsem měla zbytek podivně hnědé tenké teplákoviny, který přesně sedl ke kočičkám. A obdobně podivně béžový žebrovaný náplet zastrčený na dně, konečně našel své uplatnění...


Střih jsem tak nějak zprůměrovala dle jedné dlouhé mikiny z Ottobre a dle stávajícího padnoucího modelu. Oproti časopisu je mikina kratší, má delší rukávy, menší a trochu jinou kapsu a umístěnou níže.


Je to velikost 128, kapuce krásně sedí. 


Když se kapuce sundá, vypadá to u krku docela dobře. Kočičky jsou i na zadním díle.


Lemy na rukávech jsou udělané jinak, než běžně - napřed se na normálním stroji našije vnější vrstva nápletu, šev se rozloží a vnitřní část nápletu se přišije na ten rozložený šev, pak se to shora ozdobně prošije a na závěr se dělá rukávový šev. Šlo to docela dobře, ale je to pracnější... Toto prošití je i na švu na kapuci.


Na dolním lemu už se mi s tím dělat nechtělo...


A tady je detail kočiček :o)

5 komentářů:

  1. Kočky super. Ten prošev vypadá hodně pěkně, je to s použitím kráčející patky, nebo bez? A hlavně, je to pružné? Ale stejně jsem to asi úplně nepochopila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jó, krásná mikina! Pro méně chápavé by to chtělo ještě foto toho lemu zevnitř, přemýšlím, jestli je to tam nějak začištěné...

    OdpovědětVymazat
  3. Návod na ten lem je např. u dlouhé dívčí mikiny v Ottobre 4/2013, ale je to snad v každém čísle, které mám.

    Na rukáv mi to přijde pružné dost, ke krku bych to nedávala, dole by to asi šlo taky, ale je to zdlouhavé a pokud si člověk nenechá dost dlouhý kraj, tak se to dělá těžko.

    Nijak se to nezačišťuje, má to být přišité na rovnostehu, (šila jsem velmi drobným cikcakem), a pak je to shora prošité tím ozdobným, který slouží tak trochu na začištění/zpevnění kraje, steh je docela široký, takže se to docela trefí přes celý kraj.

    OdpovědětVymazat